Vision:
På Tollundskolen ønsker vi gennem en dannelses- og læringsproces at udvikle livsduelige børn og unge, der er rustet til at tage ansvar i det samfund og den verden, de er en del af.
Vi vil udvikle og understøtte den enkeltes lyst og evne til læring gennem forskellige lærende fællesskaber, der er båret af kreativitet, refleksivitet og nysgerrighed.
Alle skal opleve sig som en aktiv del af skolens forpligtende fællesskab, hvor forskellighed ses som en ressource.
Værdigrundlag:
På Tollundskolen sætter vi med eleven i centrum fokus på samarbejdet mellem skole og hjem.
Vores værdier bygger på gensidig åbenhed, ærlighed og respekt.
Vi ønsker at indgå i et fordomsfrit samarbejde, hvor alle parter er beviste om det ansvar og de pligter, der følger hhv. hjem og skole. Det er værdifuldt for vores børn, når de oplever, at opbakning og en positiv indstilling til skolens virke har en central plads i dagligdagen. Vi ønsker, at dialogen er det bærende element for skole-hjem-samarbejdet. Dette indebærer, at alle parter i respekt for hinanden lytter og udveksler argumenter med det formål at finde de bedste løsninger på alle opgaver til gavn for det enkelte barn.
Der må fra alle parter udvises tillid til hinanden, så vi understøtter det enkelte barns mulighed for at udvikle sig fagligt, personligt og socialt. ”Samarbejde for skole og hjem” for Tollundskolen indeholder mange delelementer og fremgår af skolens principper.
Skolebestyrelsen september 2022